Tv, telefoni och internet

Boenden får tillgång till tv, telefoni och internet via en fastighetsanslutning med Telia. Vi har ett brett utbud av tv-kanaler, bredband samt bredbandstelefoni.

Bredband: Kollektivt bredband 100/10 Mbit/s

Telefoni: Kollektiv bredbandstelefoni

TV: Kollektiv digital-tv kanalpaket Lagom

För mer information gällande vilka kanaler som ingår se www.telia.se

Starta din tjänst

Besök Telias hemsida för kollektiva tjänster:  www.telia.se/privat/bredband/kollektiva-tjanster

Välj Aktivera. Ange din adress (ex Lackerargränd 3) och sedan ditt lägenhetsnummer.

Välj "Bredband och TV" och sedan Bredband 100 och TV-paket Lagom, för att få grundabonnemanget utan extra kostnad.

Ange dina personuppgifter och avsluta.

Felsökning

Du kan enkelt starta tv felsökning genom att gå in på: https://www.telia.se/privat/support/felanmalan/tv. Din bredbandsuppkoppling felsöks via: https://www.telia.se/privat/support/fast-bredband?intcmp=support_fastbb. Därefter analyserar Telia problemet och hjälper dig med eventuella åtgärder. För teknisk support eller övrig information kan du kontakta Telias kundtjänst på 90200.

Med en digital tv-signal kan tillfälliga störningar i bild förekomma då och då. De flesta problem löses genom att regelbundet uppdatera tv-boxen. Om störningar fortsätter testa att starta om routern.

Om störningar beror på Air Ties och störningar grannar emellan kan du logga in i din router och byta sändningskanal: https://www.telia.se/privat/support/info/byt-sandningskanal-tradlos-router.Kontakta Telias kundtjänst på 90200 om du behöver hjälp med detta.